Evarzesh Title
Register
evarzesh logo
نکات اساسی برای کاهش وزن سالم
lose-weight |کاهش وزن

اگر بارها در کاهش وزن شکست خورده اید ممکن است به این باور برسید که کاهش وزن برای شما مؤثر نیست. این باور برای رژیمهای غذایی قدیمی درست است. اما امروزه روشهای ساده و قدرتمندی برای کاهش وزن موفق و دائمی وجود دارد.

معادله کاهش وزن:
وزن بدن شما بر اساس یک موازنه کنترل می شود. بدین ترتیب که اگر میزان کالری که از طریق غذا بدست می آورید بیشتر از میزان کالری باشد که از طریق فعالیت می سوزانید به وزن شما افزوده خواهد شد. اگر میزان کالری که از طریق غذاها بدست می آورید کمتر از میزان کالری باشد که از طریق فعالیت می سوزانید از وزن شما کم خواهد شد.

سامانه جامع و هوشمند کاهش وزن پایگاه evarzesh.ir بر اساس این رابطه برنامه نویسی شده است. این سامانه به شما برای کاهش وزن سالم بر پایه مدیریت کالری دریافتی از طریق غذاها و کالری مصرفی از سوی فعالیتها، کمک می نماید.

آغاز کاهش وزن سالم:
به یاد داشته باشید که برنامه کاهش وزن سالم و دائمی که قابل استفاده برای همه باشد وجود ندارد. نکات ذیل به شما برای شروع یک کاهش وزن سالم کمک می نماید:
  • به تغییر سبک زندگی خود فکر کنید نه رژیمهای غذایی کوتاه ـ مدت. بسیاری از رژیمهای غذایی ممکن است در کوتاه مدت منجر به کاهش وزن شوند. اما آنچه به کاهش وزن سالم و دائمی کمک می نماید تغییر نگرش و عادات غذا خوردن است.
  • به دنبال یک مشوق باشید. مشارکت در گروه های اجتماعی که با هدف کاهش وزن تشکیل شده اند به شما برای ادامه راه انگیزه داده و مشوقهای لازم را فراهم می آورد.
  • تعیین اهداف قابل دسترس و انگیزاننده. تعیین اهدافی رویایی مثلا رسیدن به اندام مانکن ها، فقط می تواند شما را ناامید نماید.
  • استفاده از ابزارهای سنجش میزان پیشرفت. این ابزارها به شما بازخورد لازم در مورد میزان و نحوه پیشرفت به شما می دهند و انگیزه لازم را برای ادامه و پیشرفت برای شما فراهم می آورند. یکی از این ابزارها سامانه کاهش وزن جامع و هوشمند پایگاه evarzesh.ir است که برای اولین بار در ایران برنامه نویسی شده است و می تواند به شما برای سنجش میزان پیشرفت کمک نماید.

نکته: به یاد داشته باشید بر اساس تحقیقات انجام شده از سوی دانشمندان چربی هایی که اطراف شکم تجمع یافته اند بسیار خطرناک تر از چربیهای سایر نقاط بدن هستند. چراکه توده های چربی اضافی اطراف شکم با بیماری دیابت نوع دو (مقاومت سلولها نسبت به انسولین) ارتباط مستقیم دارند.

مطالب مرتبط
محاسبه گر کالری محاسبه گر کالری انواع فعالیتهای بدنی  این محاسبه گر بر اساس یکی از معتبرترین جداول انرژی مصرفی فعالیتهای بدنی (انجمن طب ایالات متحده آمریکا) برنامه نویسی شده است. محاسبه گر کالری طیف وسیعی از فعالیتهای بدنی را پوشش می دهد از اینرو می تواند به مربیان، ورزشکاران و افرادی که علاقه مند به کنترل دقیق و علمی کالری مصرفی خود هستند کمک مؤثری نماید...
نوشیدنی ورزشی محاسبه گر وزن ایده آل: دانستن وزن ایده آل IBW جهت رسیدن به ارزیابی صحیح از وضعیت بدنی لازم است. با استفاده از محاسبه گر آنلاین وزن ایده آل فرد می تواند وزن مناسب خود را محاسبه نماید ...
آخرین اخبار پایگاه
سامانه کاهش وزن

سامانه جامع و هوشمند کاهش وزن

کاهش وزن علمی و سالم با مدیریت کالری مصرفی و دریافتی و اطلاع وضعیت کاهش وزن در مقایسه با شرایط نرمال

بدنسازی تخصصی

برنامه بدنسازی تخصصی

برنامه ای ویژه ورزشکاران جهت افزایش قدرت، سرعت، توان و استقامت، امکان تعیین نوع فصل، گروه عضلانی و رشته ورزشی. همراه با پشتیبانی و مشاوره تخصصی

Second Slide

برنامه بدنسازی تصویری

انتخاب حرکت مناسب و صحیح برای تقویت عضلات از نکات مهم و اساسی بدنسازی محسوب می شود. با انتخاب عضله، تمرین مناسب به شما معرفی می گردد.

برنامه تمرینی کاهش وزن

برنامه تمرینی کاهش وزن

برنامه ای کاملا علمی و تخصصی به مدت 8 هفته جهت کاهش وزن سالم به میزان 5 ـ 8 کیلوگرم بدون بازگشت همراه با پشتیبانی و مشاوره تخصصی