Evarzesh Title
Register
evarzesh logo
پرهیز از رژیمهای غذایی سخت
lose-weight-Tip |نکات کاهش وزن

نکته کلیدی اول برای کاهش وزن

رژیمهای غذایی سخت، استفاده از قرصهای ضدچربی و پیروی از برنامه های افراطی با شکست همراه می شوند زیرا:

  • سبب احساس گرسنگی می شوند. رژیمهای غذایی که گروههای غذایی کربوهیدرات و چربی را حذف می نمایند علاوه بر اینکه مضر هستند غیرعملی نیز می باشند. رمز سلامتی اعتدال است.
  • منجر به کاهش وزن ناپایدار می شوند. رژیمهای غذایی که کالری دریافتی را بشدت محدود می نمایند ممکن است در کوتاه مدت سبب کاهش وزن شوند، اما در بلند مدت قابل اجرا نبوده و فرد دوباره دچار اضافه وزن می شود.
  • بعد از اتمام دوره رژیم غذایی، وزن کم شده به سرعت برگشت می کند. طی رژیم غذایی سرعت متابولیسم کند شده و بعد از ترک رژیم و مصرف غذا بصورت معمول، متابولیسم بسرعت شرایط عادی خود را باز می یابد.
  • بیشتر از وزن، پول خود را از دست می دهید. میان وعده ها و غذاهای خاص ممکن است خیلی گران نباشد، اما برای دوره طولانی قابل استفاده نیستند.
  • بعد از مصرف غذای بیرون سبب احساس شکست می گردد. اگر غذایی خارج از رژیم غذایی خود مصرف نمایید احساس شکست را به شما القاء می نماید.

مخاطرات رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات. رژیمهای غذایی که دریافت کربوهیدرات را بشدت محدود کرده و توصیه به مصرف چربی و پروتئین می نمایند در کوتاه مدت با از دست رفتن مقداری از آب بدن از طریق ادرار سبب کاهش وزن می شوند اما بعد از مدتی روند کاهش وزن متوقف می گردد. از سوی دیگر رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات و سرشار از پروتئین خطرات زیادی برای سلامتی فرد دارند. از جمله خطر بیماریهای قلبی ـ عروقی و سوء تغذیه را افزایش می دهند.

مطالب مرتبط
مکمل کراتین محاسبه گر متابولیسم پایه:  میزان کالری که بدن جهت انجام فعالیتهای حیاتی نظیر تنفس و گردش خون در شرایط استراحت نیاز دارد متابولیسم پایه (BMR) نامیده می شود. محاسبه متابولیسم پایه به منظور تنظیم رژیم غذایی اهمیتی زیادی دارد...
نوشیدنی ورزشی محاسبه گر وزن ایده آل: دانستن وزن ایده آل IBW جهت رسیدن به ارزیابی صحیح از وضعیت بدنی لازم است. با استفاده از محاسبه گر آنلاین وزن ایده آل فرد می تواند وزن مناسب خود را محاسبه نماید ...
آخرین اخبار پایگاه
سامانه کاهش وزن

سامانه جامع و هوشمند کاهش وزن

کاهش وزن علمی و سالم با مدیریت کالری مصرفی و دریافتی و اطلاع وضعیت کاهش وزن در مقایسه با شرایط نرمال

بدنسازی تخصصی

برنامه بدنسازی تخصصی

برنامه ای ویژه ورزشکاران جهت افزایش قدرت، سرعت، توان و استقامت، امکان تعیین نوع فصل، گروه عضلانی و رشته ورزشی. همراه با پشتیبانی و مشاوره تخصصی

Second Slide

برنامه بدنسازی تصویری

انتخاب حرکت مناسب و صحیح برای تقویت عضلات از نکات مهم و اساسی بدنسازی محسوب می شود. با انتخاب عضله، تمرین مناسب به شما معرفی می گردد.

برنامه تمرینی کاهش وزن

برنامه تمرینی کاهش وزن

برنامه ای کاملا علمی و تخصصی به مدت 8 هفته جهت کاهش وزن سالم به میزان 5 ـ 8 کیلوگرم بدون بازگشت همراه با پشتیبانی و مشاوره تخصصی