Evarzesh Title
Register
evarzesh logo
مدیریت شیوه غذا خوردن روشی مؤثر برای کاهش وزن
lose-weight |کاهش وزن

نکته کلیدی پنجم برای کاهش وزن

موفقیت یا شکست در کاهش وزن تا حد زیادی بستگی به مدیریت رژیم غذایی تان دارد. اینکه چه زمانی غذا مصرف شود، چه مقدار و چه نوع ماده غذایی انتخاب گردد همگی بر موفقیت برنامه کاهش وزن تأثیرگذار است. جهت مدیریت رژیم غذایی به نکات زیر توجه داشته باشید:


  • زود غذا خوردن، کمتر منجر به اضافه وزن می شود. زمان غذا خوردن همانند مقدار غذا روی وزن تأثیرگذار است. نتایج تحقیقات اخیر نشان می دهد که اگر بیشتر کالری مورد نیاز خود را در وعده صبحانه کسب کنید و میزان کمتری در شام، کمتر دچار اضافه وزن می شوید. اگر صبحانه ای کامل و سالم مصرف نمایید طی روز کمتر احساس گرسنگی خواهید کرد و بدن شما زمان بیشتری برای سوختن مواد غذایی خواهد داشت.
  • از وسایل غذاخوری کوچکتر استفاده کنید. یکی از روشهای آسان برای کاهش حجم مواد غذایی دریافتی استفاده از ظروف و وسایل غذاخوری کوچکتر است. مثلا استفاده از بشقاب کوچکتر یا استفاده از قاشق چایخوری بجای قاشق غذاخوری. غذا خوردن در ظروف بزرگ یا از سر دیگ ارزیابی میزان مصرف مواد غذایی را مشکل می سازد.
  • وعده های غذایی و میان وعده های خود را زمان بندی کنید. وعده های غذایی و میان وعده های خود را در زمانی مشخص و برنامه ریزی شده مصرف نمایید. این کار سبب می شود اوقاتی که واقعا گرسنه نیستید غذا نخورید. میان وعده های خود را بسته بندی کرده و بین وعده های غذایی اصلی مصرف کنید.
  • غذای خانگی مصرف کنید. سعی کنید از غذاهایی که خود طبخ کرده اید استفاده کنید. غذاهای بازاری معمولا دارای چربی و نمک زیادی است. استفاده از غذاهای خانگی سبب می شود بر مقدار و کیفیت مواد غذایی کنترل بیشتری داشته باشید.
  • مواد غذایی مورد نیاز خود را هنگام گرسنگی خرید نکنید. فهرستی از مواد غذایی مورد نیاز تهیه کرده و هنگام خرید، مواد غذایی پرکالری مانند چیپس را در سبد خرید جای ندهید.
  • دور از دسترس قرار دادن تنقلات. مواد غذایی پرکالری و تنقلات را دور از دسترس خود قرار دهید. مثلا در قفسه های بالایی کابینت آشپزخانه بگذارید. این کار از مصرف بی رویه این مواد جلوگیری خواهد کرد.

نوشابه های گازدار ماده مضر رژیم غذایی: یک قوطی نوشابه گازدار حاوی 12 قاشق چایخوری شکر است که معادل 150 کیلوکالری انرژی دارد. این میزان کالری در طی روزها و هفته ها منجر به اضافه وزن و چاقی می شود. آبمیوه های مختلف جایگزین بسیار خوب و عالی نوشابه های گازدار محسوب می شوند.

مطالب مرتبط
میوه و سبزی مزیت میوه و سبزیجات  میوه و سبزیجات تازه را بدون نگرانی از میزان کالری دریافتی می توانید مصرف نمایید. زیرا تازه این مواد غذایی حاوی مقادیر زیادی آب و فیبر است که مانع از پرخوری شده...
رژیم سخت پرهیز از رژیمهای غذایی سخت رژیمهای غذایی سخت، استفاده از قرصهای ضدچربی و پیروی از برنامه های افراطی با شکست همراه می شوند زیرا ...
آخرین اخبار پایگاه
سامانه کاهش وزن

سامانه جامع و هوشمند کاهش وزن

کاهش وزن علمی و سالم با مدیریت کالری مصرفی و دریافتی و اطلاع وضعیت کاهش وزن در مقایسه با شرایط نرمال

بدنسازی تخصصی

برنامه بدنسازی تخصصی

برنامه ای ویژه ورزشکاران جهت افزایش قدرت، سرعت، توان و استقامت، امکان تعیین نوع فصل، گروه عضلانی و رشته ورزشی. همراه با پشتیبانی و مشاوره تخصصی

Second Slide

برنامه بدنسازی تصویری

انتخاب حرکت مناسب و صحیح برای تقویت عضلات از نکات مهم و اساسی بدنسازی محسوب می شود. با انتخاب عضله، تمرین مناسب به شما معرفی می گردد.

برنامه تمرینی کاهش وزن

برنامه تمرینی کاهش وزن

برنامه ای کاملا علمی و تخصصی به مدت 8 هفته جهت کاهش وزن سالم به میزان 5 ـ 8 کیلوگرم بدون بازگشت همراه با پشتیبانی و مشاوره تخصصی