Evarzesh Title
Register
evarzesh logo
با مصرف میوه و سبزیجات سیر بخورید و وزن کم کنید
lose-weight |کاهش وزن

نکته کلیدی چهارم برای کاهش وزن

برای کاهش وزن باید میزان کالری دریافتی خود را کاهش دهید اما این سخن بدین معنا نیست که باید کمتر غذا مصرف کنید، بلکه با مصرف هوشمندانه مواد غذایی می توانید هم احساس سیر بودن را تجربه کنید و هم وزن کم نمایید.



مصرف فیبرهای گیاهی رمز سیر بودن و کاهش وزن بصورت همزمان

فیبرهای گیاهی حجم وعده غذایی را افزایش داده و شما زودتر احساس سیری می کنید. از سوی دیگر زمان هضم غذا نیز طولانی شده و دیرتر گرسنه خواهید شد. مواد غذایی سرشار از فیبر عبارتند از:

  • میوه ها و سبزیجات: از همه انواع میوه (مانند توت فرنگی، سیب، پرتغال، شلیل، آلو و ...) و سبزیجات در رژیم غذایی خود استفاده نمایید.
  • حبوبات: از همه انواع حبوبات مانند لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، نخود، عدس و ... در رژیم غذایی استفاده کرده و به غذای اصلی، سوپ و سالاد اضافه نمایید.
  • غلات: غلاتی نظیر گندم، جو و برنج را بصورت کامل و همراه سبوس آن مصرف کنید. برای مثال سعی کنید از نانهای سبوسدار(نان کامل) مصرف نمایید.

هرقدر مایل هستید ازمیوه ها و سبزیجات تازه مصرف نمایید.

میوه و سبزیجات تازه را بدون نگرانی از میزان کالری دریافتی می توانید مصرف نمایید. زیرا تازه این مواد غذایی حاوی مقادیر زیادی آب و فیبر است که مانع از پرخوری شده و شما عملا نمی توانید حجم زیادی از آنها را مصرف کنید. بنابراین از میوه و سبزیجات تازه هرقدر و هر زمانی که مایل هستید میل کنید. به روشهای زیر می توانید میوه و سبزیجات تازه را استفاده نمایید:

  • سبزیجات تازه و بخارپز (نه سرخ شده و کبابی) را بهمراه مقدار کمی روغن زیتون و ادویه جات جهت طعم دار کردن میل نمایید.
  • مقدار کمی مغز یا آجیل به سالاد خود اضافه نمایید. از چاشنی کم کالری سرکه و روغن زیتون نیز به میزان کم می توانید استفاده کنید.
  • همراه صبحانه مقداری غلات میل کنید. همچنین با افزودن مقداری موز یا پرتغال به وعده غذایی از صبحانه ای کامل لذت خواهید برد.
  • مقداری از گوشت یا پنیر ساندویچ خود را با سبزیجاتی مانند کاهو، گوجه فرنگی و خیار جایگزین نمایید.
  • بجای مصرف میان وعده های پرکالری نظیر چیپس، هویج یا سیب میل نمایید.
  • در وعده های غذایی اصلی ظرف غذای خود را از سبزیجات و سالاد پر کنید تا از مصرف مواد پرکالری بکاهید.
  • وعده غذایی را با سالاد و سوپ شروع کرده تا بتوانید از حجم غذای اصلی و پرکالری خود کم کنید.
مطالب مرتبط
تنظیم زمان خوردن تنظیم زمان غذا خوردن  ما در عصری زندگی می کنیم که سرعت و شتاب در انجام کارها روی همه شئون زندگی، حتی سبک غذا خوردن تأثیر گذاشته است، بطوریکه...
رژیم سخت پرهیز از رژیمهای غذایی سخت رژیمهای غذایی سخت، استفاده از قرصهای ضدچربی و پیروی از برنامه های افراطی با شکست همراه می شوند زیرا ...
آخرین اخبار پایگاه
سامانه کاهش وزن

سامانه جامع و هوشمند کاهش وزن

کاهش وزن علمی و سالم با مدیریت کالری مصرفی و دریافتی و اطلاع وضعیت کاهش وزن در مقایسه با شرایط نرمال

بدنسازی تخصصی

برنامه بدنسازی تخصصی

برنامه ای ویژه ورزشکاران جهت افزایش قدرت، سرعت، توان و استقامت، امکان تعیین نوع فصل، گروه عضلانی و رشته ورزشی. همراه با پشتیبانی و مشاوره تخصصی

Second Slide

برنامه بدنسازی تصویری

انتخاب حرکت مناسب و صحیح برای تقویت عضلات از نکات مهم و اساسی بدنسازی محسوب می شود. با انتخاب عضله، تمرین مناسب به شما معرفی می گردد.

برنامه تمرینی کاهش وزن

برنامه تمرینی کاهش وزن

برنامه ای کاملا علمی و تخصصی به مدت 8 هفته جهت کاهش وزن سالم به میزان 5 ـ 8 کیلوگرم بدون بازگشت همراه با پشتیبانی و مشاوره تخصصی