Evarzesh Title
Register
evarzesh logo
تنظیم زمان غذا خوردن
lose-weight |کاهش وزن

نکته کلیدی سوم برای کاهش وزن

ما در عصری زندگی می کنیم که سرعت و شتاب در انجام کارها روی همه شئون زندگی، حتی سبک غذا خوردن تأثیر گذاشته است. بطوریکه هنگام انجام کار، هنگام رانندگی، حین تماشای تلویزیون غذا می خوریم. نتیجه این نوع غذا خوردن، مصرف بیش از نیاز و چاقی است. راه مقابله با این وضعیت، غذا خوردن عاقلانه است. بدین معنا که به چیزی که مصرف می کنیم توجه داشته، آن را خوب مزه کرده و مواد غذایی مصرف نماییم که علاوه بر مطلوب ذائقه بودن مغذی نیز باشند.

روش تغذیه عاقلانه جهت کاهش وزن:

  • به چیزی که می خورید توجه نمایید. هنگام جویدن غذا بجای فکرهای نگران کننده به چیزی که می خورید توجه نمایید. غذا را به آهستگی میل کرده، آنرا خوب مزه کنید و به بو و طعم غذا توجه نمایید.
  • پرهیز از خوردن هنگام حواس پرتی. هنگام کار، تماشای تلویزیون یا رانندگی غذا مصرف ننمایید. چراکه منجر به پرخوری و مصرف مواد غذایی بیش از نیاز بدنتان می شود.
  • غذا را خوب بجوید. سعی کنید هر لقمه را کاملا بجویید. بدین ترتیب غذا را بخوبی مزه کرده و از خوردن آن لذت می برید. همچنین خوب جویدن سبب می شود غذا بخوبی با بزاق دهان که آنزیمهای گوارشی ویژه ای دارد آغشته گردیده و هضم آن آسان تر گردد.
  • زمان غذا خوردن را طولانی کنید. با استفاده از قاشق های کوچک تر، چوب های چینی یا دست غیر برتر زمان غذا خوردن خود را طولانی تر نمایید.
مطالب مرتبط
پرخوری احساسی پرهیز از پرخوری احساسی  گاهی اوقات برای رفع گرسنگی غذا نمی خوریم، بلکه با پرخوری قصد کاهش استرس و فشار روانی خود را داریم و به همین سبب است که چاق می شویم...
رژیم سخت پرهیز از رژیمهای غذایی سخت رژیمهای غذایی سخت، استفاده از قرصهای ضدچربی و پیروی از برنامه های افراطی با شکست همراه می شوند زیرا ...
آخرین اخبار پایگاه
سامانه کاهش وزن

سامانه جامع و هوشمند کاهش وزن

کاهش وزن علمی و سالم با مدیریت کالری مصرفی و دریافتی و اطلاع وضعیت کاهش وزن در مقایسه با شرایط نرمال

بدنسازی تخصصی

برنامه بدنسازی تخصصی

برنامه ای ویژه ورزشکاران جهت افزایش قدرت، سرعت، توان و استقامت، امکان تعیین نوع فصل، گروه عضلانی و رشته ورزشی. همراه با پشتیبانی و مشاوره تخصصی

Second Slide

برنامه بدنسازی تصویری

انتخاب حرکت مناسب و صحیح برای تقویت عضلات از نکات مهم و اساسی بدنسازی محسوب می شود. با انتخاب عضله، تمرین مناسب به شما معرفی می گردد.

برنامه تمرینی کاهش وزن

برنامه تمرینی کاهش وزن

برنامه ای کاملا علمی و تخصصی به مدت 8 هفته جهت کاهش وزن سالم به میزان 5 ـ 8 کیلوگرم بدون بازگشت همراه با پشتیبانی و مشاوره تخصصی