Evarzesh Title
Register
evarzesh logo
چگونه وزن خود را کاهش دهیم؟
Patient to lose weight|صبوری برای کاهش وزن

در راه کاهش وزن صبور باشید.

ماه ها، سالها و حتی دهه ها طول می کشد که بافت چربی اضافه شکل بگیرد بنابراین رژیم های غذایی سخت و شدید نمی تواند در کوتاه مدت، اثرات مثبت و با دوامی داشته باشد. رژیم های غذایی سخت و افراطی که گرسنگی را به فرد تحمیل می نمایند ممکن است در زمانی کوتاه سبب کاهش وزن شوند اما این کاهش وزن باثبات نبوده و فرد بعد از مدتی معمولا گرفتار اضافه وزن و چاقی می شود. ازاینرو برای کاهش وزن سالم باید صبور بوده و نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

هدفی عینی و قابل دسترس برای خود تعیین نمایید

رژیم های غذایی مختلفی بر اساس کاهش میزان کالری دریافتی طراحی شده است. اما سالم ترین نرخ کاهش وزن 0.5 کیلوگرم در هفته است. 0.5 کیلوگرم وزن کم کردن در هفته حدودا معادل 25 کیلوگرم کاهش وزن در سال می باشد. این کاهش وزن چون ظرف مدت طولانی برنامه ریزی می شود دو فایده مهم دارد. اول آنکه به فرد برای کاهش وزن فشار زیادی تحمیل نمی کند و دوم اینکه چون ظرف مدت طولانی برنامه ریزی شده دستگاههای فیزیولوژیک و متابولیک فرد فرصت تطابق را پیدا کرده و منجر به کاهش وزنی بدون بازگشت می شود. این متد در سامانه جامع و هوشمند پایگاه بکار گرفته شده است.

راز کاهش وزن دائمی

برای کاهش وزن دائمی و بدن بازگشت مهم ترین عامل تغییر دائمی عادتهای غذایی و بدنی است. اگر بعد یک دوره رژیم غذایی همان عادتهای تغذیه ای و بدنی که منجر به اضافه وزن شده است را دنبال کنید، اضافه وزن و چاقی امری بدیهی خواهد بود. معمولا ترک عادتهای قدیمی سخت و دشوار است و در واقع وزن کم کردن دشوار نیست ترک عادتها دشوار است. پرهیز از پرخوری و فست فودها شبیه ترک سیگار است که در ابتدا کاری دشوار بوده اما با صبر و بردباری نتایج سلامتی بخش زیادی را در پی دارد.

بیشتر مطالعه کنید و بر دانش خود بیافزایید

برای غلبه بر چاقی به دانش تغذیه ای خود بیافزایید. راز زندگی سالم داشتن، دانش سالم زیستن است.

مطالب مرتبط
روغن طبیعی وقتی گرسنه هستید غذا بخورید!  خوردن هنگام گرسنگی عمل به یک توصیه قدیمی و مذهبی است. در واقع اگر میل به غذا ندارید شاید بدن شما نیازی به غذا ندارد. به این احساس خود اعتماد ...
غذای سالم مصرف غذای سالم  محصولات فرآوری شده ای که در فروشگاه های مواد غذایی عرضه می شوند نه تنها به کاهش وزن کمکی نمی نمایند که خود عاملی برای اضافه وزن هستند. موادی مانند انواع شکلاتها ...
آخرین اخبار پایگاه
سامانه کاهش وزن

سامانه جامع و هوشمند کاهش وزن

کاهش وزن علمی و سالم با مدیریت کالری مصرفی و دریافتی و اطلاع وضعیت کاهش وزن در مقایسه با شرایط نرمال

بدنسازی تخصصی

برنامه بدنسازی تخصصی

برنامه ای ویژه ورزشکاران جهت افزایش قدرت، سرعت، توان و استقامت، امکان تعیین نوع فصل، گروه عضلانی و رشته ورزشی. همراه با پشتیبانی و مشاوره تخصصی

Second Slide

برنامه بدنسازی تصویری

انتخاب حرکت مناسب و صحیح برای تقویت عضلات از نکات مهم و اساسی بدنسازی محسوب می شود. با انتخاب عضله، تمرین مناسب به شما معرفی می گردد.

برنامه تمرینی کاهش وزن

برنامه تمرینی کاهش وزن

برنامه ای کاملا علمی و تخصصی به مدت 8 هفته جهت کاهش وزن سالم به میزان 5 ـ 8 کیلوگرم بدون بازگشت همراه با پشتیبانی و مشاوره تخصصی