Evarzesh Title
Register
evarzesh logo
چگونه وزن خود را کاهش دهیم؟
Oil |روغن طبیعی

وقتی گرسنه هستید غذا بخورید!

برای وزن کم کردن مجبور نیستید گرسنگی بکشید. یکی از اشتباهاتی که افراد در رژیم غذایی کم کربوهیدرات مرتکب می شوند هراس از مصرف چربی ها ست. منشاء این سوءبرداشت آن است که کربوهیدراتها و چربی ها منابع اصلی و مهم تولید انرژی در بدن هستند.

پیروی از رژیم غذایی کم کربوهیدرات و کم چربی برابر است با گرسنگی کشیدن و بدنبال آن خستگی، ناامیدی و رها کردن رژیم غذایی. راه حل این مشکل مصرف روغنهای طبیعی است مانند:

  • کره
  • روغن حیوانی
  • روغن زیتون
  • روغن ماهی
  • روغن نارگیل

در شروع رژیم غذایی کم کربوهیدرات، بویژه سعی کنید به میزان کافی غذا مصرف کنید. بعد از گذشت مدتی بدن شما می تواند از چربی ها بیشتر به عنوان سوخت استفاده کرده و سطح انسولین خون کمتر دستخوش نوسان می گردد.

آیا با وجود اثرات رژیم غذایی کم کربوهیدرات و حاوی روغن طبیعی از مصرف روغن ها هراس دارید؟ تحقیقات اخیر نشان داده است که در حدود نیاز کالریک بدن می توان از چربی ها استفاده کرده و دچار گرسنگی نشد. خصوصا مصرف روغنهای اشباع نشده (مانند روغن ماهی و روغن زیتون) برای حفظ سلامت توصیه نیز شده است.

خوردن هنگام گرسنگی عمل به یک توصیه قدیمی و مذهبی است. در واقع اگر میل به غذا ندارید شاید بدن شما نیازی به غذا ندارد. به این احساس خود اعتماد کرده و از آن پیروی کنید. بنابراین می توانید تعداد وعده های غذایی خود را با توجه به احساس گرسنگی و میل به خوردن تنظیم نمایید.

برخی افراد سه وعده غذای اصلی به همراه تعدادی میان وعده مصرف می نمایند و عده ای دیگر دو وعده غذای اصلی خورده و میان وعده ای مصرف نمی نمایند. شما با توجه به نیاز و میل به خوردن تعداد وعده های غذایی خود را تنظیم نمایید.

مطالب مرتبط
میوه و سبزی مزیت میوه و سبزیجات  میوه و سبزیجات تازه را بدون نگرانی از میزان کالری دریافتی می توانید مصرف نمایید. زیرا تازه این مواد غذایی حاوی مقادیر زیادی آب و فیبر است که مانع از پرخوری شده...
رژیم غذایی کم کربوهیدرات رژیم غذایی کم کربوهیدرات  تحقیقات امروزی مؤید این مطلب است که کاهش میزان کربوهیدرات (نشاسته و قندها) مؤثرترین روش کاهش وزن است...
آخرین اخبار پایگاه
سامانه کاهش وزن

سامانه جامع و هوشمند کاهش وزن

کاهش وزن علمی و سالم با مدیریت کالری مصرفی و دریافتی و اطلاع وضعیت کاهش وزن در مقایسه با شرایط نرمال

بدنسازی تخصصی

برنامه بدنسازی تخصصی

برنامه ای ویژه ورزشکاران جهت افزایش قدرت، سرعت، توان و استقامت، امکان تعیین نوع فصل، گروه عضلانی و رشته ورزشی. همراه با پشتیبانی و مشاوره تخصصی

Second Slide

برنامه بدنسازی تصویری

انتخاب حرکت مناسب و صحیح برای تقویت عضلات از نکات مهم و اساسی بدنسازی محسوب می شود. با انتخاب عضله، تمرین مناسب به شما معرفی می گردد.

برنامه تمرینی کاهش وزن

برنامه تمرینی کاهش وزن

برنامه ای کاملا علمی و تخصصی به مدت 8 هفته جهت کاهش وزن سالم به میزان 5 ـ 8 کیلوگرم بدون بازگشت همراه با پشتیبانی و مشاوره تخصصی