facebook twitter

مشاوره ورزشی


  • پاسخ به سئوالات کاربران
  • ارائه برنامه تمرین و تغذیه
  • مشاوره تیمهای ورزشی
  • محاسبه آنلاین وضعیت بدنی و آمادگی جسمانی

اهمیت تغذیه برای ورزشکاران

اهمیت تغذیه
ورزشکاران به خاطر انجام فعالیت بدنی، کالری بیشتری نسبت به افراد بی تحرک مصرف می نمایند. تامین این انرژی هر قدر مدت و شدت فعالیت بیشتر باشد مشکل تر می شود. ورزشکاری که در مسابقات دوچرخه سواری تور فرانسه رکاب می زند ممکن است بین 6500 تا 9000 کیلو کالری انرژی مصرف کند. این در حالی است که انرژی مورد نیاز برای مرد یا زنی بی تحرک 1800 تا 2500 کیلو کالری است.
از اینرو ورزشکاران برای تامین انرژی مورد نیاز خود به میان وعده های غذایی روی می آورند. این میان وعده ها اغلب سرشار از انرژی بوده اما از نظر ویتامین و املاح ضعیف هستند. بنابراین تغذیه ورزشکاران تمایل به نامتعادل شدن دارد. ورزشکارانی که مدتهای طولانی ورزش می کنند بیشتر در معرض خطر اختلالات تغذیه ای قرار می گیرند. بنابراین آموزشهای تغذیه ای برای ورزشکاران و مربیان اهمیت می یابد.