Evarzesh Title
Register
evarzesh logo
تمرینات بدنسازی
امتیاز دهید: امتیاز کسب شده: 4 از: 46 کاربر


روی تصویر عضله مورد نظر کلیک نمایید!

عضلات بدن انسان hotspot 1 hotspot 1 hotspot 1 hotspot 1 hotspot 1 hotspot 1 hotspot 1 hotspot 1 hotspot 1 hotspot 1 hotspot 1 hotspot 1 hotspot 1 hotspot 1 hotspot 1 hotspot 1 hotspot 1

برای دیدن تمرینات بدنسازی ویژه هر عضله، روی تصویر آن کلیک نمایید!


فواید تمرینات بدنسازی

بدنسازی بصورت عام، به عنوان تمرینات فزاینده جهت افزایش حجم و توده عضلانی تعریف می شود. اما امروزه با توجه به شناخت اثرات مفید تمرینات با وزنه به عنوان تمرینات مقاومتی نیز مطرح شده است. انجام تمرینات بدنسازی نه تنها از سنین پایین (برای کودکان) قابل اجرا بوده بلکه کهنسالان نیز می توانند از انجام تمرینات بدنسازی سود بسیاری کسب کنند. نتایج تحقیقات نشان می دهد که اجرای تمرینات بدنسازی اثرات مفید زیر را در پی دارد:

  • افزایش قدرت: توسعه قدرت عضلانی مانع بروز بسیاری از صدمات مفصلی و اسکلتی می شود. خصوصا افراد کهنسال با انجام تمرینات بدنسازی می توانند از پیشرفت آرتروز و بیماریهای مفصلی جلوگیری نمایند.
  • افزایش توان و ظرفیت انجام کار: انجام تمرینات بدنسازی از یک سو ظرفیت تولید نیرو در عضلات را افزایش داده و از سوی دیگر توان دستگاه های تولید انرژی در بدن را ارتقا می بخشد، بنابراین فرد می تواند با خستگی کمتر از عهده امورات روزمره برآید.
  • افزایش تراکم استخوان ها: اجرای منظم تمرینات بدنسازی و کار با وزنه تراکم توده استخوانی را افزایش داده و از پوکی استخوان جلوگیری می کند.
  • توسعه هماهنگی عصب و عضله: یکی از اثرات بسیار خوب بدنسازی، توسعه هماهنگی عصب و عضله است. با اجرای منظم تمرینات بدنسازی فرد مؤثرتر، هماهنگ تر و موزن تر می تواند دستگاه حرکتی خود را به کار گیرد.
  • پیشگیری از آسیب دیدگی: بسیاری از آسیب های بدنی ناشی از ضعف عضلانی و عدم هماهنگی بین گروه های عضلانی است. انجام تمرینات بدنسازی و کار با وزنه، با افزایش قدرت و استحکام بافت عضلانی و بافتهای محافظ مفصل، جلوی بسیاری از صدمات و آسیب های ورزشی را می گیرند.
  • جزء ضروری تمرین و فعالیت بدنی: در برنامه ریزی هر فعالیت بدنی، چه در سطح مبتدی و چه سطح حرفه ای، اگر برنامه بدنسازی و کار با وزنه دیده نشود، برنامه ای ناقص بوده و ورزشکار در معرض صدمات ورزشی قرار می گیرد.
ارسال نظر:

نام: *

ایمیل: *

نظر : *
 

5  +   2  =   *  

نظرات کاربران گرامی:
نامنظرتاریخ
zahraسلام از سايت خوبتون واقعا سپاسگزارم..... >>>>>>>>> پاسخ>>>>>>>>>>>> با سلام خدمت شما دوست گرامي، از لطف و عنايت شما سپاسگزاريم. برايتان آرزوي سلامتي و بهروزي داريم.1395-4-8
محمودواقعا عاليه،مرسي از شما >>>>>>>> پاسخ >>>>>>>>>>>>> با سلام خدمت شما دوست گرامي، خوشحاليم که مطالب مورد توجه شما قرار گرفته است. موفق باشيد.1395-4-4
مهرانبا عرض سلام و خسته نباشيد. کارتون عاليه...1393-11-20
رضا يوسفيبا سلام و عرض خسته نباشيد. اين که ميشه از طريق تصوير عضله نوع تمرينات رو انتخاب کرد خيلي جالبه! خصوصا واسه افرادي که اسم عضلات رو نمي دانند. متشکرم!1393-11-20
مطالب مرتبط
چربی شکمی 5 روش کاهش چربی شکمی  افرادی که چربی اضافه در ناحیه حفره شکمی و لگن دارند بیشتر در معرض مخاطرات ناشی از چاقی هستند، از اینرو چربی اضافه در ناحیه کمر و لگن را باید جدی گرفته ...
صبوری در کاهش وزن صبوری در کاهش وزن  ماه ها، سالها و حتی دهه ها طول می کشد که بافت چربی اضافه شکل بگیرد بنابراین رژیم های غذایی سخت و شدید نمی تواند در کوتاه مدت، اثرات مثبت و با دوامی داشته باشد ...
آخرین اخبار پایگاه
سامانه کاهش وزن

سامانه جامع و هوشمند کاهش وزن

کاهش وزن علمی و سالم با مدیریت کالری مصرفی و دریافتی و اطلاع وضعیت کاهش وزن در مقایسه با شرایط نرمال

بدنسازی تخصصی

برنامه بدنسازی تخصصی

برنامه ای ویژه ورزشکاران جهت افزایش قدرت، سرعت، توان و استقامت، امکان تعیین نوع فصل، گروه عضلانی و رشته ورزشی. همراه با پشتیبانی و مشاوره تخصصی

Second Slide

برنامه بدنسازی تصویری

انتخاب حرکت مناسب و صحیح برای تقویت عضلات از نکات مهم و اساسی بدنسازی محسوب می شود. با انتخاب عضله، تمرین مناسب به شما معرفی می گردد.

برنامه تمرینی کاهش وزن

برنامه تمرینی کاهش وزن

برنامه ای کاملا علمی و تخصصی به مدت 8 هفته جهت کاهش وزن سالم به میزان 5 ـ 8 کیلوگرم بدون بازگشت همراه با پشتیبانی و مشاوره تخصصی